Μια σημαντική πρόταση για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων στις Κυκλάδες έρχεται στο προσκήνιο, με στόχο την αποτελεσματικότερη στελέχωση και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου στα νησιά. Ο Φραγκίσκος Λάβαρης, αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Κυκλάδων, με ανάρτησή του ζητά κοινό βηματισμό και δράση από τους Συλλόγους εκπαιδευτικών και τη ΔΟΕ, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην περιοχή.

Η πρόταση του κ. Λάβαρη εδράζεται στις ιδιαιτερότητες των νησιών, όπως η απομακρυσμένη νησιωτικότητα, το αυξημένο κόστος ζωής και το δυσεπίλυτο πρόβλημα στέγασης, ιδιαίτερα στα πολύ τουριστικά νησιά. Αυτοί οι παράγοντες καθιστούν δύσκολη την προσέλκυση και παραμονή εκπαιδευτικών, επηρεάζοντας την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένες Προτάσεις για Αλλαγή:

Ο κ. Λάβαρης προτείνει συγκεκριμένες αλλαγές στη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων:

  • Όλες οι σχολικές μονάδες (νηπιαγωγεία και δημοτικά) με μοριοδότηση Ε να ανέβουν στο ΣΤ.
  • Όλες οι σχολικές μονάδες με μοριοδότηση ΣΤ να ανέβουν στο Θ.
  • Όλες οι σχολικές μονάδες με μοριοδότηση Ι να ανέβουν στο ΙΒ.
  • Οι σχολικές μονάδες με μοριοδότηση ΙΓ να παραμείνουν ως έχουν, χωρίς μεταβολή.

Κάλεσμα για Κοινή Δράση:

Η πρόταση του αιρετού του ΠΥΣΠΕ Κυκλάδων δεν μένει στα λόγια. Ο Φραγκίσκος Λάβαρης καλεί σε κοινό βηματισμό και δράση τους Συλλόγους εκπαιδευτικών Κυκλάδων (Σύλλογο Σύρου – Τήνου – Μυκόνου, Σύλλογο Άνδρου, Σύλλογο Πάρου, Σύλλογο Νάξου, το Σύλλογο Θήρας – ο οποίος ήδη έχει καταθέσει σχετική πρόταση) καθώς και τη ΔΟΕ. Στόχος είναι η επίτευξη συνθηκών ισότιμης μεταχείρισης για όλους τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα νησιά των Κυκλάδων.

Η αναμοριοδότηση, εφόσον υλοποιηθεί, αναμένεται να αποτελέσει μια ουσιαστική λύση στο πρόβλημα στελέχωσης των σχολικών μονάδων, ενισχύοντας το εκπαιδευτικό έργο και ωφελώντας σημαντικά τις τοπικές κοινωνίες των νησιών. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αναδεικνύει την ανάγκη για προσαρμογή των εκπαιδευτικών πολιτικών στις πραγματικές συνθήκες και ανάγκες της νησιωτικής Ελλάδας.