«Βαλίτσες» για τη Μύκονο ετοιμάζει η MyMarket, εγκαινιάζοντας από το φετινό καλοκαίρι την παρουσία της στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων με κατάστημα MyMarket Local, το οποίο θα λειτουργήσει με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchising). Η εν λόγω αλυσίδα, συμφερόντων Παντελιάδη, έχει μέχρι στιγμής μηδενική παρουσία στα νησιά των Κυκλάδων, κάτι που φιλοδοξεί να αλλάξει το επόμενο διάστημα, μέσα από την ενίσχυση του δικτύου fanchising, και να διεκδικήσει και αυτή μερίδιο από τη διαρκώς αυξανόμενη «πίτα» του τουριστικού τζίρου. Τα καταστήματα αυτά θα είναι μεγαλύτερα από τα τυπικά convenience stores, θα φτάνουν δηλαδή μέχρι 400 τ.μ., ενώ, αν και στόχος είναι να λειτουργούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ο επικεφαλής της Metro AEBEE, όπου ανήκει η ΜyMarket, Αριστοτέλης Παντελιάδης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο εποχικής λειτουργίας.

ην ίδια ώρα, η εταιρεία σχεδιάζει την ενίσχυση της παρουσίας της σε μεγαλύτερα νησιά, όπως είναι για παράδειγμα η Κέρκυρα, μέσω όμως εταιρικών καταστημάτων, με την επέκταση να στηρίζεται στην οργανική ανάπτυξη και όχι σε εξαγορές άλλων αλυσίδων.

Τα παραπάνω περιλαμβάνονται στο επενδυτικό πρόγραμμα της Metro συνολικού ύψους 95 εκατ. ευρώ το 2025, διπλάσιο σε σύγκριση με αυτό του 2024 (47 εκατ. ευρώ), καθώς φέτος προγραμματίζεται η έναρξη κατασκευής του νέου μεγάλου κέντρου διανομής της εταιρείας, επιφανείας 40.000 τ.μ., στον Ασπρόπυργο. Επιπλέον, η εταιρεία προγραμματίζει φέτος την ανακαίνιση εννέα καταστημάτων MyMarket (σε Νέα Μάκρη, Κερατέα, Αλιβέρι, Πάτρα, Σχηματάρι, Λόφο Σκουζέ, Μάνδρα, Αγρίνιο και Σπάτα), καθώς και το άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων. Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη του δικτύου franchising σχεδιάζεται ο αριθμός τους να έχει φτάσει τα 70 στο τέλος του 2025 από 39 σήμερα. Σε εξέλιξη την ίδια ώρα είναι η κατασκευή του δεύτερου καταστήματος cash & carry στην Κύπρο και συγκεκριμένα στη Λευκωσία, με το χρονοδιάγραμμα να προβλέπει έναρξη λειτουργίας του τον Φεβρουάριο του 2026.

Καθοριστικό ρόλο για την υλοποίηση επενδύσεων διαδραματίζει η θετική πορεία των πωλήσεων και της κερδοφορίας. Το 2024 ο κύκλος εργασιών σε ενοποιημένο επίπεδο έκλεισε για τη Metro στο 1,62 δισ. ευρώ από 1,59 δισ. ευρώ το 2023, με πρόβλεψη για το 2025 να πλησιάσει το 1,7 δισ. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου διαμορφώθηκαν το 2024 σε 75 εκατ. ευρώ από 77 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν στα 23 εκατ. ευρώ από 31,4 εκατ. ευρώ το 2023. Στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε χθες, ο κ. Παντελιάδης απέδωσε τη μείωση των κερδών στην αύξηση των μισθών, η οποία επιβάρυνε την εταιρεία με επιπλέον 19 εκατ. ευρώ, στο κόστος ενέργειας, με την πρόσθετη επιβάρυνση να ανέρχεται σε 2,4 εκατ. ευρώ, στο αυξημένο πέρυσι κόστος χρήματος, με την πρόσθετη επιβάρυνση από τους τόκους να ανέρχεται σε 1,5 εκατ. ευρώ, στην αύξηση των ενοικίων, των τιμών των καυσίμων, αλλά και στις κρατικές παρεμβάσεις για τον περιορισμό των ανατιμήσεων.