Ενώ η Μύκονος αναγνωρίζει την κεντρική σημασία του τουρισμού για την εθνική οικονομία, όπως τονίζεται και από τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, κ. Χατζηδάκη, η τοπική αυτοδιοίκηση εκφράζει την έντονη αντίθεσή της σε πρακτικές που, όπως υποστηρίζει, «στοχοποιούν» το νησί και απειλούν την τουριστική του δυναμική. Ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας Μυκόνου, κ. Κωνσταντίνος Σάχας, μέσω επίσημου εγγράφου, χαιρετίζει τις δηλώσεις περί ανάγκης «εμβάθυνσης στην ελληνική οικονομία» και την αναγνώριση των «πρωταθλητών» του τουρισμού, ωστόσο, καταδικάζει απερίφραστα την επιβολή του ειδικού τουριστικού τέλους αποβίβασης των 20 ευρώ ανά άτομο για τους επισκέπτες κρουαζιέρας στη Μύκονο.

Η «Στοχοποίηση» και οι Εξαιρετικές Ενέργειες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Ο κ. Σάχας καθιστά σαφές ότι η συγκεκριμένη επιβάρυνση αποτελεί μια άδικη και μονομερή στοχοποίηση της Μυκόνου, δεδομένου ότι η τοπική Δημοτική Αρχή και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο έχουν ήδη προβεί σε σημαντικές και αποτελεσματικές ενέργειες για τη διαχείριση της τουριστικής ροής και την αποφυγή προβλημάτων. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί το σύστημα «Berth Allocation System», το οποίο έχει εφαρμοστεί με μεγάλη επιτυχία. Όπως τονίζει ο Αντιδήμαρχος, το εν λόγω σύστημα διασφαλίζει την εύρυθμη αποβίβαση και επιβίβαση των επιβατών κρουαζιέρας, αποτρέποντας τη μαζική και ανεξέλεγκτη άφιξη επισκεπτών που θα μπορούσε να προκαλέσει συμφόρηση ή άλλα προβλήματα στο νησί.

Οι Σοβαρές Συνέπειες της Πιθανής Αποχής της Κρουαζιέρας

Η επιστολή του κ. Σάχα δεν περιορίζεται στην καταδίκη του μέτρου, αλλά προχωρά σε κατηγορηματικές προειδοποιήσεις για τις δυνητικά καταστροφικές συνέπειες που θα έχει για το νησί η αποχή της κρουαζιέρας, ως αποτέλεσμα του νέου ειδικού τέλους αποβίβασης.

Ο Αντιδήμαρχος επισημαίνει ότι:

  • Οικονομικό Πλήγμα: Η αποχώρηση των κρουαζιερόπλοιων θα οδηγήσει σε τεράστια απώλεια εσόδων για την τοπική οικονομία, πλήττοντας άμεσα τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους και την τοπική αγορά. Οι τουρίστες κρουαζιέρας, ανεξάρτητα από την παραμονή τους, συμβάλλουν σημαντικά στην κατανάλωση και τη ζωντάνια του νησιού.
  • Μείωση Απασχόλησης: Η συρρίκνωση της κρουαζιέρας θα έχει άμεσο αντίκτυπο στις θέσεις εργασίας που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τον συγκεκριμένο κλάδο.
  • Πλήγμα στην Εικόνα του Προορισμού: Η αποφυγή της Μυκόνου από τις εταιρείες κρουαζιέρας θα στείλει ένα αρνητικό μήνυμα στην παγκόσμια τουριστική αγορά, υπονομεύοντας την φήμη και την ελκυστικότητα του νησιού ως διεθνούς προορισμού.
  • Απώλεια Ανταγωνιστικότητας: Ενώ άλλες χώρες και νησιά επενδύουν στην προσέλκυση κρουαζιέρας, η Μύκονος κινδυνεύει να χάσει την ανταγωνιστική της θέση λόγω πρόσθετων επιβαρύνσεων.

Ο κ. Σάχας τονίζει ότι η Δημοτική Αρχή έχει κάνει ό,τι είναι δυνατόν για τη διαχείριση των ροών και την προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών, και ως εκ τούτου, η επιβολή τέτοιων μέτρων αποτελεί αδικαιολόγητη τιμωρία. Η Μύκονος, ως ένας από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας, βρίσκεται στο στόχαστρο αυτών των αποφάσεων, με τον κίνδυνο οι επιπτώσεις να είναι μη αναστρέψιμες αν δεν υπάρξει άμεση αναθεώρηση.

Η έκκληση του Αντιδημάρχου προς την Πολιτεία είναι σαφής: άμεση επανεξέταση του μέτρου, αναγνώριση των προσπαθειών της τοπικής αυτοδιοίκησης και συντονισμένες ενέργειες για την προστασία του τουριστικού προϊόντος της Μυκόνου, ενός νησιού που αποτελεί πυλώνα της ελληνικής οικονομίας.