ΑΡΧΙΚΗ

Πτώση της ζήτησης και των κρατήσεων στην Μύκονο το 2024

Η πτώση παρατηρείται και σε βασικές αγορές του νησιού, όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο
H τελευταία έρευνα της Panadvert αποκαλύπτει μια έντονη πτώση των early bookings στο νησί της Μυκόνου σε σχέση με το προηγούμενο έτος, τόσο σε επίπεδο όγκου αιτημάτων αναζήτησης (search inquiries) όσο και ζήτησης για καταλύματα στο νησί.

Σύμφωνα με την έρευνα, η μεγαλύτερη μείωση στη ζήτηση παρατηρήθηκε τον Απρίλιο του 2024, με πτώση της τάξεως του 28%, ενώ οι αναζητήσεις για καταλύματα κατά τους μήνες Δεκέμβριο και Ιανουάριο έδειξαν μείωση 18% και 17%, αντίστοιχα, σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Όσον αφορά στους επισκέπτες που προτιμούν τη Μύκονο για τις διακοπές τους, αυτοί δεν άλλαξαν από πέρυσι, με τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ελλάδα, την Ιταλία και την Γαλλία να αποτελούν την κορυφαία πεντάδα. Η ζήτηση, ωστόσο, έχει μειωθεί σημαντικά φέτος, με τις ΗΠΑ να καταγράφουν τη μεγαλύτερη πτώση – σχεδόν 19% – ακολουθούμενες από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία με πτώση 12,3%, αντίστοιχα. Η Ιταλία είναι η μόνη αγορά που κατέγραψε αύξηση της ζήτησης για τη Μύκονο με +10%.

Όπως ανέφερε ο κ. Στέλιος Γιαννάτος, υπεύθυνος Έρευνας και τεχνολογίας της Panadvert, “Η ομάδα μας στο τμήμα Data Analysis παρακολουθεί στενά τα δεδομένα αναζητήσεων και ζήτησης καταλυμάτων προκειμένου να εντοπίζουμε έγκαιρα αλλαγές στις συμπεριφορές των δυνητικών επισκεπτών στη χώρα μας και να προσαρμόζουμε τις στρατηγικές στόχευσης και performance advertising των πελατών μας για τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που διαπιστώσαμε στην παρούσα ανάλυση είναι η αλλαγή στη συμπεριφορά των Ιταλών, οι οποίοι, ενώ παραδοσιακά τείνουν να κλείνουν τις διακοπές τους την τελευταία στιγμή και συνήθως για τον Δεκαπενταύγουστο, παρουσίασαν αύξηση 10% σε early bookings.”

Καθώς η γοητεία του νησιού της Μυκόνου συνεχίζει να καθηλώνει τους ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο, η κατανόηση των τουριστικών τάσεων γίνεται πρωταρχικής σημασίας τόσο για τους ενδιαφερόμενους φορείς όσο και για τους αναλυτές. Σε αυτήν την ανάλυση, εξετάζουμε τις τη δυναμική του τουρισμού στη Μύκονο, εστιάζοντας ιδιαίτερα στη ζήτηση για καταλύματα το 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Με την ανάλυση δεδομένων αναζήτησης και προτιμήσεων κρατήσεων, θελήσαμε να ερευνήσουμε τις μεταβολές στην συμπεριφορά των ταξιδιωτών καθώς και τις προτιμήσεις τους, αναδεικνύοντας στοιχεία εξαιρετικά χρήσιμα για επιχειρήσεις και εμπλεκόμενους στον κλάδο του τουρισμού και της εστίασης.

Συγκρίνοντας τα δεδομένα μεταξύ του τρέχοντος έτους και του προηγούμενου, παρατηρείται μια έντονη τάση: μια μείωση τόσο στον όγκο των αιτημάτων όσο και στο επίπεδο της ζήτησης για καταλύματα, ενώ και η συνεχής αύξηση των καταλυμάτων στο νησί έχουν ως συνέπεια την σταδιακή πτώση των κρατήσεων της Μυκόνου. Αυτή η απόκλιση από τα πρότυπα προηγούμενων ετών θέτει σημαντικά ερωτήματα για τους υποκείμενους παράγοντες που οδηγούν σε αυτήν την μεταβολή: είναι αποτέλεσμα παγκόσμιων οικονομικών διακυμάνσεων, αλλαγών στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών ή ίσως εξωτερικών γεγονότων που επηρεάζουν τη συμπεριφορά τους;

Είναι προφανές ότι όταν οι πωλήσεις αποτυγχάνουν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες, υπάρχει μια επιτακτική ανάγκη για τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα να προσαρμόσουν σημαντικά τις στρατηγικές τιμολόγησής τους με σκοπό να ελκύσουν τουρίστες. Αυτό συχνά μεταφράζεται σε δραματική μείωση του κόστους δωματίων και καταλυμάτων, με στόχο την αναζωογόνηση του ενδιαφέροντος και την προσέλκυση επισκεπτών. Μέσω προσεκτικής ανάλυσης, προσπαθήσαμε να αποκωδικοποιήσουμε τις πολυπλοκότητες αυτής της τάση για τους ενδιαφερόμενους φορείς στον τομέα του τουρισμού.

Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στους αριθμούς. Εστιάζοντας στη ζήτηση βάσει ημερομηνιών που οι δυνητικοί ταξιδιώτες έψαξαν για κατάλυμα στο νησί, παρατηρείται σημαντική μείωση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Προκειμένου η ανάλυση να είναι ακριβής, οι περίοδοι αναζήτησης είναι οι ίδιες για και τα δύο έτη. Το κύριο σημείο είναι να δούμε τη ζήτηση στη Μύκονο για τις ίδιες ημερομηνίες αναζήτησης. Οι περίοδοι αναζήτησης που έχουν επιλεγεί είναι από τον Νοέμβριο του 2023 (τέλος της περιόδου του καλοκαιριού) μέχρι τον Μάρτιο του 2024. Το ίδιο ισχύει και για το προηγούμενο έτος, όπου εξετάζουμε τη ζήτηση για τη θερινή περίοδο από Μάιο έως το τέλος του Σεπτεμβρίου. Τα αποτελέσματα είναι πραγματικά ενδιαφέροντα, όπως φαίνεται από τα γραφήματα και τον πίνακα παρακάτω.

ΜήναςΠοσοστιαία Διαφορά (%)
Απρίλιος-27.87%
Μάιος-0.43%
Ιούνιος-10.39%
Ιούλιος-12.98%
Αύγουστος-9.74%
Σεπτέμβριος-10.25%

Η ανάλυση υποδεικνύει μια σημαντική μείωση στη ζήτηση για καταλύματα στο νησί της Μυκόνου σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με μειώσεις σε όλους τους μήνες, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της περιόδου του καλοκαιριού. Αυτά τα ευρήματα υπογραμμίζουν την επείγουσα ανάγκη για προληπτικά μέτρα ως προς την ενίσχυση του ενδιαφέροντος και την προσέλκυση επισκεπτών, ενδεχομένως μέσω προσαρμογών δυναμικής τιμολόγησης και στοχευμένων προωθητικών προσπαθειών.

Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρείται τον Απρίλιο, με πτώση -28%. Αυτό θα μπορούσε να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες, όπως το γεγονός ότι ο καιρός εξακολουθεί να είναι ασταθής κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα, καθώς και ότι πολλά ξενοδοχεία συντονίζουν τα εγκαίνιά τους με το Σαββατοκύριακο του Πάσχα, το οποίο φέτος ήταν αργότερα από το συνηθισμένο, τις πρώτες ημέρες του Μαΐου.

Είναι απαραίτητο για τους ενδιαφερόμενους φορείς να προσαρμόσουν ανάλογα τις στρατηγικές τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν το εξελισσόμενο τουριστικό τοπίο και να εξασφαλίσουν τη συνεχή έλξη του νησιού ως κορυφαίου προορισμού.

Προχωρώντας, αναλύσαμε τα αιτήματα αναζήτησης καταλυμάτων που είχαν καταχωρηθεί κατά τις ίδιες περιόδους (Request periods).

ΜήναςΠοσοστιαία Διαφορά (%)
Δεκέμβριος-18.08%
Ιανουάριος-17.15%
Φεβρουάριος-6.67%
Μάρτιος-13.42%
Απρίλιος0.80%
Μάιος-11.12%

Η ανάλυση ανέδειξε μείωση των αναζητήσεων κατά τη διάρκεια σχεδόν όλων των εξεταζόμενων μηνών, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, από τον Νοέμβριο του 2023 έως τον Μάρτιο του 2024. Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα εμφανής στις αναζητήσεις κατά τους μήνες Δεκέμβριο και Ιανουάριο, όπου παρατηρήθηκε μείωση κατά -18% και -17% αντίστοιχα. Ο Απρίλιος ήταν ο μόνος μήνας που παρουσίασε μικρή αύξηση, αλλά ο Μάιος, ο επόμενος μήνας, παρουσίασε επίσης πτώση -11%.

Τέλος, αναλύσαμε τις αγορές που έκαναν τις περισσότερες αναζητήσεις καταλυμάτων στη Μύκονο και το συγκρίνουμε με την προηγούμενη χρονιά. Σύμφωνα με την ανάλυσή μας, οι κορυφαίες αγορές τόσο φέτος όσο και πέρυσι είναι οι εξής:

  1. ΗΠΑ
  2. Ηνωμένο Βασίλειο
  3. Ελλάδα
  4. Ιταλία
  5. Γαλλία

Στον ακόλουθο πίνακα φαίνεται η διαφορά στον όγκο της ζήτησης:

ΧώρεςΠοσοστιαία Διαφορά (%)
Η.Π.Α.-18.43%
Ηνωμένο Βασίλειο-12.38%
Ελλάδα-4.48%
Ιταλία10.38%
Γαλλία-12.31%

Μείωση καταγράφεται στη ζήτηση σχεδόν σε όλες τις κορυφαίες αγορές. Η κορυφαία αγορά, οι ΗΠΑ, κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση με σχεδόν -19% σε σύγκριση με πέρυσι, ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, με πτώση 12,3% η καθεμία.

Η Ιταλία είναι η μόνη αγορά που παρουσίασε αύξηση της ζήτησης για το νησί με +10%. Αυτό είναι ένα σημαντικό εύρημα, καθώς οι Ιταλοί τείνουν να κλείνουν τις διακοπές τους περισσότερο την τελευταία στιγμή, αλλά και για το δεκαπενταύγουστο και δείχνει πόσο σημαντικό είναι να παρακολουθούνται συνεχώς τέτοιες αλλαγές στις συμπεριφορές από τους ενδιαφερόμενους της τουριστικής βιομηχανίας, καθώς υπογραμμίζει την ανάγκη για στοχευμένες στρατηγικές που αναζωογονούν το ενδιαφέρον και την ενθάρρυνση των κρατήσεων.

Συνοψίζοντας, η ανάλυσή μας της δυναμικής του τουρισμού στη Μύκονο δίνει μια εικόνα των προκλήσεων και των ευκαιριών που αντιμετωπίζει ο προορισμός. Η εξέταση τόσο της ζήτησης καταλυμάτων όσο και του χρόνου υποβολής αιτήσεων κράτησης αποκαλύπτει μια σταθερή τάση μειωμένου ενδιαφέροντος σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, υπογραμμίζοντας την επιτακτική ανάγκη για προληπτικά μέτρα για την τόνωση του τουρισμού. Προχωρώντας προς τα εμπρός, οι ενδιαφερόμενοι φορείς της τουριστικής βιομηχανίας πρέπει να αξιοποιήσουν αυτές τις γνώσεις για να χαράξουν στοχευμένες στρατηγικές που θα προωθήσουν το νησί της Μυκόνου ως κορυφαίο προορισμό. Προσαρμόζοντας τις προσπάθειες μάρκετινγκ, τις στρατηγικές τιμολόγησης και τις εκστρατείες προώθησης ώστε να ευθυγραμμίζονται με τη μεταβαλλόμενη συμπεριφορά των καταναλωτών, οι επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν το ανανεωμένο ενδιαφέρον και να διασφαλίσουν τη διαρκή ελκυστικότητα του νησιού σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο τουριστικό τοπίο.

[ΠΗΓΗ]

error: Content is protected !!