Ενας νέος και με πολύ σημαντικές ιδιότητες ρόλος, θεσπίστηκε μέσα στη νέα χρονιά, για τους Δήμους της χώρας.
Αυτός είναι ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης.
Στον Δήμο Μυκόνου, προκηρύχθηκε η συγκεκριμένη θέση τον περασμένο Απρίλιο και έπειτα από μυστική ψηφοφορία επιλέχθηκε ως Συμπαραστάτης, η μοναδική υποψήφια, Ειρήνη Γρυπάρη.
Η κα. Γρυπάρη είναι ελεύθερη επαγγελματίας λογίστρια και διατηρεί λογιστικό γραφείο από το έτος 1995 στη Μύκονο.
Ήταν η πρώτη και επί δέκα συναπτά έτη πρόεδρος του Λογιστικού Συλλόγου Μυκόνου, ενώ έχει υπάρξει, λόγω επαγγελματικής ιδιότητας, ενεργό μέλος της επιτροπής συμβιβαστικής επίλυσης φορολογικών διαφόρων επί δημαρχίας του Αθανασίου Μέγα και συνέχισε ανελλιπώς και επί δημαρχίας του Κωνσταντίνου Κούκα.
Ήταν αναπληρωματικό, αλλά ενεργό μέλος στην ΔΕΥΑΜ έως το 2022 και μέλος στο Δ.Σ του πολιτιστικού οργανισμού την ίδια χρονική περίοδο.
Η κα. Γρυπάρη, μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” απαντώντας σε κάποιες ερωτήσεις για το νέο της ρόλο, που την φέρνει πιο κοντά στους δημότες και στις επιχειρήσεις, προσπαθώντας η ίδια να δώσει τις καλύτερες πιθανές λύσεις, στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Είστε Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης εδώ και λίγο διάστημα. Θεωρείτε ότι ο κόσμος γνωρίζει για την ύπαρξη αυτού του νέου ρόλου; Έχετε μέχρι στιγμής ανθρώπους και επιχειρήσεις που έχουν απευθυνθεί σε εσάς;
Ένα μεγάλο μέρος των πολιτών που έχουν επικοινωνήσει μαζί μου, αναζητά πληροφορίες και τρόπο για να επιλύσει κάποιο πρόβλημά του, είτε αφορά τον Δήμο, είτε οτιδήποτε άλλο, που δεν άπτεται στην δικαιοδοσία μου άλλα ως μέλος μιας μικρής κοινωνίας, όπως είναι το νησί της Μυκόνου, φυσικά και κάνω ότι μπορώ, όπως άλλωστε θα έπρεπε να κάνουμε όλοι μας για τον συνάνθρωπο μας.
Στις κοινωνίες που ζούμε, κάποια θέματα αφορούν όντως υπηρεσίες του Δήμου, ενώ άλλα πρόκειται για «πρωτογενή» αιτήματα που δεν έχουν επίσημα κατατεθεί στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου και δεν μπορώ επίσημα να κάνω διαμεσολάβηση
Ποιος είναι ο στόχος που θέτετε μέσω αυτής της θέσης και ποια θα ήταν τα αποτελέσματα που στο τέλος της θητείας σας, θα σας έκαναν να νιώθετε ικανοποιημένη;
Το πρόβλημα είναι ότι οι πολίτες δεν γνωρίζουν τις υποχρεώσεις τους, τα δικαιώματα τους και το τρόπο άσκησης αυτών. Ο στόχος μου είναι να εκπαιδευτούν οι πολίτες και να μας γίνει βίωμα ότι οι σχέσεις κράτους – πολίτη στηρίζονται σε νόμους, κανόνες και διαδικασίες που σκοπό έχουν την διαφύλαξη της διαφάνειας και της νομιμότητας των διαδικασιών.
Όλες οι επικοινωνίες που έχω ως τώρα με πολίτες αρχίζουν με “Το είπα στον τάδε της διοίκησης και δεν έκανε κάτι” αυτή είναι λάθος προσέγγιση.
Δεν βρισκόμαστε στην δεκαετία του 1980 για να ψάχνουμε για μέσον να μας λύσει τα προβλήματα. Υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν. Η συμβουλή μου είναι μία για όλο τον δημόσιο φορέα.
Αιτήσεις! Αιτήσεις! Αιτήσεις!
Γραπτές αιτήσεις με αριθμό πρωτοκόλλου στις αρμόδιες υπηρεσίες με κάθε πρόσφορο μέσο. Εάν διαβάσετε την αίτηση που απευθύνεται στο Συμπαραστάτη του δημότη είναι ξεκάθαρο το πόσο σημαντικό είναι να ακολουθηθούν οι ενδεικνυόμενες σύννομες διαδικασίες.Θα είμαι ικανοποιημένη στο τέλος τις θητείας μου εάν και μόνο έχω καταφέρει οι δημότες αυτού του τόπου να γνωρίζουν πως να διεκδικούν τα δικαιώματα τους, να αναζητούν τη διαφάνεια και να πράττουν με σύνεση τα δέοντα για το καλό όλων και όχι μόνο για ίδιον όφελος.
Ποιες είναι οι αρμοδιότητες του Συμπαραστάτη;Διαμεσολάβηση – Διερεύνηση καταγγελιών
Ο Συμπαραστάτης αποτελεί θεσμό διαμεσολάβησης μεταξύ των πολιτών η των επιχειρήσεων και του Δήμου, αποσκοπώντας στον έγκαιρο εντοπισμό και την αποτελεσματική αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης, στη διασφάλιση της αμεροληψίας των δημοτικών αρχών και στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Δήμου.
Δέχεται και διερευνά επώνυμες καταγγελίες πολιτών ή επιχειρήσεων, μέσω των οποίων του γνωστοποιούνται φαινόμενα κακοδιοίκησης δημοτικών υπηρεσιών.
Στις ανωτέρω περιπτώσεις, έργο και αποστολή του Συμπαραστάτη αποτελεί η διαμεσολάβηση μεταξύ του θιγόμενου φυσικού ή νομικού προσώπου και της αρμόδιας υπηρεσίας, καθώς και η λήψη όλων των απαραίτητων πρωτοβουλιών, προκειμένου να επιλυθεί το καταγγελθέν πρόβλημα.
Με τον τρόπο αυτό, την ίδια στιγμή, εγκαθιδρύεται μία μορφή μηχανισμού εσωτερικού ελέγχου, ο οποίος έχει ως στρατηγικό στόχο τη διασφάλιση της σύννομης λειτουργίας των υπηρεσιών και των νομικών προσώπων του δήμου. Ο συμπαραστάτης δέχεται ενυπόγραφες καταγγελίες των άμεσα θιγόμενων φυσικών ή νομικών προσώπων, με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία, με ηλεκτρονικό τρόπο -με e mail στο symparastatis.dim@mykonos.gr(link sends e-mail)- είτε με φυσική παρουσία και αίτηση μέσω του πρωτοκόλλου του Δήμου.
Οι ενυπόγραφες καταγγελίες των άμεσα θιγόμενων φυσικών ή νομικών προσώπων, αφορούν και καταγγέλλουν, την κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του Δήμου, των νομικών του προσώπων και των επιχειρήσεών του.
Ο συμπαραστάτης ασκεί διαμεσολάβηση προκειμένου να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα, ενώ είναι υποχρεωμένος να απαντά εγγράφως ή ηλεκτρονικά εντός 30 ημερών στους ενδιαφερομένους ως προς τις ενέργειες στις οποίες ο ίδιος προέβη μετά τη λήψη της καταγγελίας τους.
Δημοσίευση ετήσιας έκθεσης
Βασική υποχρέωση του Συμπαραστάτη, είναι η σύνταξη και δημοσίευση ετήσιων απολογιστικών εκθέσεων. Η ανωτέρω πρακτική αποτελεί κοινό τόπο των θεσμών ενδιάμεσου ελέγχου της κακοδιοίκησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σε κάθε περίπτωση, ο Συμπαραστάτης οφείλει να μεριμνήσει ώστε η ετήσια έκθεσή του να δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του δήμου, ενώ εντός 30 ημερών από την υποβολή της έκθεσής του, οφείλει να την παρουσιάσει σε ειδική δημόσια συνεδρίαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου για τον απολογισμό της δημοτικής αρχής.
Υποβολή ειδικών προτάσεων
Ένα πολύ σημαντικό δικαίωμα του συμπαραστάτη που οφείλει να το εξασκεί είναι ότι μπορεί να καταθέτει ειδικές προτάσεις βελτίωσης της δημοτικής διοίκησης. Οι ειδικές προτάσεις αποσκοπούν, κατά κανόνα, στη βελτίωση των σχέσεων της δημοτικής διοίκησης με τους διοικουμένους (τους δημοτικούς υπαλλήλους) ενώ εκδίδονται επ’ ευκαιρία σημαντικών φαινομένων κακοδιοίκησης που εντοπίζονται από τον Συμπαραστάτη, συνήθως μέσω των αναφορών που υποβάλλονται αλλά και με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο.
Για να γίνει διαμεσολάβηση από τον συμπαραστάτη πρέπει να έχει προηγηθεί αίτημα στον αρμόδιο φορέα και , είτε να μην έχει απαντηθεί εντός των 50 ημερών που ορίζει ο νόμος ,είτε η απάντηση να μην είναι η αναμενόμενη για τον θιγόμενο πολίτη .
Όπως προαναφέρθηκε, ο συμπαραστάτης δέχεται μόνο ενυπόγραφες καταγγελίες με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία είτε με ηλεκτρονικό τρόπο στο symparastatis.dim@mykonos.gr(link sends e-mail) είτε με φυσική παρουσία και αίτηση μέσω του πρωτοκόλλου του Δήμου με συγκεκριμένη αίτηση και όλα τα ζητούμενα στοιχεία της.
Πηγή: koinignomi.gr