

Παρά τη μείωση 2,7% στις αεροπορικές αφίξεις σύμφωνα με τη Fraport Greece, η Μύκονος ενίσχυσε το 2024 τη θέση της στον τουρισμό κρουαζιέρας, προσελκύοντας 1,3 εκατομμύρια επιβάτες, έναντι 1,2 εκατ. το 2023.
Η επίδοση αυτή κατατάσσει το νησί στην τρίτη θέση πανελλαδικά, πίσω μόνο από τον Πειραιά και τη Σαντορίνη, ενώ η συνολική οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας εκτιμάται στα 201 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Oxford Economics που παρουσίασε η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA (Cruise Lines International Association).
Η οικονομική συνεισφορά
Η μέση δαπάνη ανά επιβάτη στη Μύκονο το 2024 ανήλθε σε 107 ευρώ, με τα 37 ευρώ να δαπανώνται κατά μέσο όρο για αγορές.
Οι συνολικές δαπάνες που σχετίζονται με την κρουαζιέρα ανήλθαν σε 159 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων: 126 εκατ. ευρώ προήλθαν από επιβάτες και πληρώματα και 33 εκατ. ευρώ από τις ίδιες τις εταιρείες κρουαζιέρας.
Η συνολική οικονομική συνεισφορά –λαμβάνοντας υπόψη την έμμεση και επαγόμενη επίδραση– εκτιμάται στα 201 εκατ. ευρώ.

Εργασία και εισόδημα
Η δραστηριότητα της κρουαζιέρας στη Μύκονο αντιστοιχεί σε 2.925 θέσεις εργασίας, εκ των οποίων οι 2.389 είναι άμεσες, ενώ το συνολικό αποτύπωμα στους μισθούς υπολογίζεται σε 46 εκατ. ευρώ.
Από πού προέρχονται οι ταξιδιώτες
Η σύνθεση των επιβατών κρουαζιέρας για το 2024 ήταν η εξής: 33% από τις Ηνωμένες Πολιτείες, 19% από την Ιταλία, 12% από το Ηνωμένο Βασίλειο, 12% από τον Καναδά, 4% από την Αυστραλία, 4% από τη Γερμανία, 2% από τη Γαλλία,
ενώ οι Έλληνες επιβάτες αντιστοιχούσαν σε λιγότερο από 1%.
Η εμπειρία στη Μύκονο
Το 55% των επισκεπτών ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ενώ το 80% επισκέφθηκε πρώτη φορά τη Μύκονο. Η διάρκεια παραμονής στον προορισμό ήταν 5,6 ώρες κατά μέσο όρο. Πως κινήθηκαν στο “Νησί των ανέμων”; Το 79% εξερεύνησε το νησί, Το 70% έκανε αγορές, Το 69% γευμάτισε σε τοπικά εστιατόρια, Το 31% επισκέφθηκε αξιοθέατα, Το 30% συμμετείχε σε οργανωμένες εκδρομές.

Ικανοποίηση επισκεπτών
Η γενική βαθμολογία εμπειρίας των επιβατών ανήλθε σε 8/10, με την ασφάλεια να συγκεντρώνει την υψηλότερη αξιολόγηση (8,7) και τη σχέση ποιότητας-τιμής τη χαμηλότερη (7,3).
Συμπέρασμα
Η Μύκονος παραμένει κορυφαίος πυλώνας της ελληνικής κρουαζιέρας, με υψηλή δαπάνη ανά επισκέπτη και σαφές αναπτυξιακό αποτύπωμα. Η πρόκληση για τα επόμενα χρόνια είναι η ισορροπία ανάμεσα στην τουριστική επιτυχία και τη βιωσιμότητα, μέσα από καλύτερη διαχείριση ροών και ενίσχυση των υποδομών φιλοξενίας.
Δείτε εδώ τα σχετικά λινκ της έκθεσης
Ετήσια Έκθεση ETP: https://cruising.org/news/cruise-lines-international-association-clia-releases-annual-environmental-technologies
Μελέτη Μυκόνου: https://cruising.org/resources/cruise-port-profile-study-mykonos




















