Αντιδρά η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας για το ειδικό τέλος – «Η κρουαζιέρα έχει συνεισφέρει 1,4 δισ. στην Ελλάδα το 2022»
Η CLIA ζητά από την ελληνική κυβέρνηση τα έσοδα από τις αυξήσεις στα τέλη κρουαζιέρα να επενδυθούν σε λιμενικές εγκαταστάσεις
Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να επιβάλει ειδικό τέλος ανά επιβάτη στις κρουαζιέρες σε δημοφιλείς προορισμούς της Ελλάδας, που αγγίζει τα 20 ευρώ για κάθε κάθε άτομο που θα αποβιβάζεται από κρουαζιερόπλοιο στην υψηλή σεζόν, σε μια προσπάθεια να ελεγχθεί το φαινόμενο του υπερτουρισμού.
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουζιέρας σε ανακοίνωσή της αφήνει αιχμές προς την ελληνική κυβέρνηση, λέγοντας πως «η κρουαζιέρα αποτελεί ιστορία επιτυχίας για την Ελλάδα, έχοντας συνεισφέρει 1,4 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία το 2022».
Μάλιστα πετά το μπαλάκι στο Μέγαρο Μαξίμου τονίζοντας ότι η Διεθνής Ένωση έχει ζητήσει εδώ και καιρό περισσότερες επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές και συνεργάζεται συστηματικά με προορισμούς στην Ελλάδα για την εφαρμογή αποτελεσματικών συστημάτων διαχείρισης θέσεων ελλιμενισμού για τα κρουαζιερόπλοια.
«Οποιαδήποτε αύξηση στα ισχύοντα λιμενικά τέλη θα πρέπει να ανταποκρίνεται στον επιδιωκόμενο σκοπό, να είναι αναλογική προς τις συγκεκριμένες λιμενικές επενδυτικές ανάγκες και να εφαρμόζεται σε όλους τους επισκέπτες, με τα έσοδα να επανεπενδύονται άμεσα στις λιμενικές λειτουργίες και τις τοπικές κοινωνίες», σημειώνει η ανακοίνωση.
Τέλος τονίζεται ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας επιθυμεί να συνεχίσει τη στενή συνεργασία του με την Ελληνική κυβέρνηση για την υποστήριξη βιώσιμων τουριστικών δραστηριοτήτων στη χώρα.
«Η CLIA ελπίζει ότι τυχόν νέα μέτρα που θα επιβληθούν από την κυβέρνηση θα αναπτυχθούν σε στενή συνεννόηση με τους άμεσα εμπλεκόμενους δήμους, λιμάνια και παράγοντες του τουρισμού, των οποίων ο βιοπορισμός εξαρτάται από τον τουρισμό κρουαζιέρας».
Τέλη αναλογικά με την υπόλοιπη Μεσόγειο – Ολιστική προσέγγιση και όχι μόνο την κρουαζιέρα
Πηγές της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουζιέρας αναφέρουν πως τα έσοδα από τα τέλη θα πρέπει να επανεπενδύονται απευθείας στις λιμενικές λειτουργίες, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα οφέλη έχουν άμεσο αντίκτυπο στις τοπικές κοινωνίες και τους επισκέπτες.
Παράλληλα αναφέρεται ότι τα τέλη θα πρέπει να συγκριθούν με άλλα λιμενικά τέλη στην περιοχή της Μεσογείου, «ώστε να διασφαλιστεί ότι τα Ελληνικά λιμάνια παραμένουν ελκυστικά και ανταγωνιστικά.
«Επιπλέον, τα λιμενικά τέλη ρυθμίζονται από την Ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία και πρέπει να ευθυγραμμίζονται με αυτές τις αρχές», αναφέρει η ίδια πηγή, αναγνωρίζοντας παρόλα αυτά την πρόθεση της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει ζητήματα διαχείρισης του τουρισμού κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής σε ορισμένους προορισμούς, με την πιθανότητα διακύμανσης του ύψους των τελών.
Ακόμα η Ένωση αμφισβητεί ότι αυτή η πρόταση πρέπει να εστιάζει μόνο στην κρουαζιέρα.
«Προκειμένου να βρεθούν αποτελεσματικές λύσεις στη διαχείριση του τουρισμού απαιτείται μια ολιστική προσέγγιση. Οι κρουαζιέρες προγραμματίζονται χρόνια νωρίτερα, γεγονός που επιτρέπει τη χρήση μέτρων διαχείρισης των ροών επισκεπτών. Πράγματι, τέτοια μέτρα έχουν ήδη εφαρμοστεί σε συντονισμό με τους τοπικούς δήμους της Σαντορίνης και της Μυκόνου, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων διαχείρισης ελλιμενισμού», λέει η ίδια πηγή.
Πηγη : https://www.voria.gr/